concertTVR
    Emilia (e-mail): Îți mai aduci aminte de cântarea de la Suceava? Am găsit notițele. Sâmbătă, 16 martie. Dimineața, am fost la televiziune de unde am plecat într-o deplasare la Suceava. Este vorba de emisiunea REVISTA LITERAR ARTIS­TICĂ TV, cu Viorel Grecu redactor și cu unul Dinu Săraru șef de producție, care cam face valuri. (Săraru era pe atunci șef de producție, adică se ocupa cu cazarea, sala, tot ce trebuie pentru emisiune. Avea doar liceul. Ulterior a făcut Ziaristica la Ștefan Gheorghiu.) Drumul a fost mișto, un autocar ultramodern, nu ca autobuzul cu care mergeam cu nea Fane și Teatrul din Ploiesti!... Am oprit la Bacău ca să mân­căm, la Decebal, frumosul urbei, unde se strângeau protipendada, bișnitarii, artiștii, iar programul de restaurant era susținut de niște cântăreți de muzică popu­lară, o pereche Marin și Doina Cornea. Pentru noi, cam nasol cu banii. Nea Fane ne dădea un avans și o duceam și noi bine în turnee, dar televiziunea plătea după deplasare. Dintre cei din autocar: Liviu Oprescu, Viorel Grecu, Dinu Săraru, Cor­ne­lia Rădulescu de la Teleenciclopedia. Am ajuns la Suceava - cetatea de scaun a Moldovei... chestii! Trebuie să recunosc că e un oraș cochet și stăteam la cel mai mare hotel local, "Arcașul". Ca de obicei sunt repartizată cu Ortansa. De ce nu mă miră chestia asta?
    Duminică, 17 martie. Am plecat să vedem mănăstirile, Arbore, cu un mic cimitir lângă biserică, Muzeul "Toader Hrib", Putna. Arbore și Putna sunt mănăstiri de călugări. Stau tot timpul și se roagă fără o muzică, fără o țigărușcă. De oprit ne-am oprit la Putna, unde am fost primiți în afara mănăstirii cu temenele și mese întinse. Tot drumul am stat cu Marin Sorescu. Mi-a spus poezii. Încet, sensibil, stângaci chiar. Poate trist... M-am străduit să nu par o gâsculiță. Poate chiar nu sunt. Ori­cum, e greu să ai 21 de ani și să întâlnești un astfel de om. M-a întrebat ce adresă am și mi-a trimis vederi din toate locurile unde am oprit, să le primesc când ajung acasă. A scris sau a descris locurile ce le vedeam ca și cum eu nu eram de față și le-a semnat simplu, Marin. După-amiază am avut repetiție, iar seara am fost la ba­rul de noapte al hotelului unde, după cum avem obiceiul, ne-am pus pe sculele tru­pei ce cânta acolo și-am tras o cântare!... Nu pot să spun ce s-a încălzit at­mos­fera, ce-au mai lălăit și aplaudat trupa televiziunii. Nu mai erau așa împăiați.
    18 martie. Zi de repetiție în cameră, seara spectacol. De fapt un fel de șeză­toa­re. Toți interpreții pe scaune pe scenă, se ridicau, cântau sau ziceau ce-aveau de zis și se întorceau la loc pe scaun. Ne-am bucurat să o întâlnim pe Sofia Vico­veanca, o femeie deosebită, o țărancă frumoasă și la suflet, și la chip. Spectacolul a ieșit groaznic. Rău de tot! Sonorizarea a fost în car și nu s-a auzit aproape nimic în sală. Doar că nu ne-au fluierat! Țipau că nu se auzea. Noi am cântat ca dracu'... e nasol să nu-ți răspundă sala. Ce mai! am ieșit plângând din scenă. Ne-a încurajat Traian Stănescu. Mi-era cam antipatic înainte. Îl văzusem în roluri istorice sau per­sonaje de-alea pozitive și mi se părea scorțos. Când am ieșit din scenă am plâns de mi s-au înroșit ochii, mi-era o rușine de nu știam unde să mă ascund. Noi tre­buia să fim punctul forte și ieșise aiurea. Ne era rușine și de cei din scenă, și de cei din culise. Traian Stănescu, calm și deosebit de drăguț, ne-a încurajat, a zis că pe post o să fie bine, el avea experiență. Nouă ne era rușine de cei din sală. Până la urmă, de comun acord cu cei din televiziune, am mai cântat o dată pentru public și toată lumea a fost mulțumită. Seara am fost la barul hotelului și iar am cântat. Scăpaserăm cu toții de stres, ieșise bine pentru toți, am tras o cântare pe cinste, am băut, am dansat cu toții de nu ne mai lăsau să plecăm. Super!
    19 martie. Am plecat spre București. Am făcut câteva popasuri ca să mâncăm și ca de obicei ne-a ajutat Liviu cu banii. Dacă n-ar fi fost el ne-am fi descurcat greu. Liviu a fost pentru noi o companie foarte plăcută, specială. A fost coleg de an cu Păunescu, dar deosebire mare de furtunosul Păunescu. Liviu a fost plecat în Ita­lia, ne-a povestit despre Roma, despre arta italiană, muzee, oameni... Liviu, cu o­che­larii săi de baga, cu vocea lui liniștită, cu cuvintele lui alese și mai ales cu ca­valerismul lui neobișnuit era ca o lumină în balamucul ăsta general. Te oprești din fugă, îl vezi, îl asculți și descoperi că lumea poate fi și altceva. La 6 seara am ajuns în București. Am dus sculele în Student Club și m-a dus Florică (bateristul FFN) acasă cu mașina că eram moartă de obosită.
    Uite, acum că am citit chestiile astea, mi-amintesc și alte lucruri. De pildă, în tur­neu a fost și Silviu Olaru, de la FFN, pe al cărui bas Fender am și cântat, eu a­vând doar un jaf de bas, o stație făcută de Filip Merca - copie Marshall - și niște boxe amărâte, așa că de câte ori era o cântare serioasă împrumutam Fenderul lui Silviu.